Pages

Sunday, November 21, 2010

Maya dan Ahmad - ruang rindu (part1)

hey there!

Ini ialah percubaan prtama aku utk mnjadi writer/novelis..chewaaaaahhhh..:p

Ini kisah antara Maya Syafina dan Ahmad Khairul Azim . takde kaitan dgn yg hidup ataupun yg telah meninggal dunia...


Watak utama

Maya Syafina - Maya / aku
  • pelajar tingkatan 1 A
  • seorang yang tidak prcaya akn wujudnya cinta itu.
Ahmad Khairul Azim - Ahmad / abg
  • pelajar tingkatan 5 Sains 
  • top student n antara paling popular kt skolah.
  • jatuh cinta pndang prtama apabila melihat maya dan cuba utk buat maya prcaya akn cintanya.

Watak sampingan

  • Azahra - kwn sama tuisyen maya
  • Aby     - bez friend maya sejak kecik
  • Ayra    - bez friend maya sejak kecik , yg brtnggungjawab merapat kn maya dan ahmad .


3 ,2 , 1 

MAYA DAN AHMAD - RUANG RINDU

Sekitar bulan mac yang lalu ,

adoii, malasnya nak pergi rehearsel! bukannya ada seseiapa pun kalau pergi!! ish! malas, malas , malas!
 terpaksa , terpaksa , terpaksa!

sampainya di sekolah..yeaaaaaa!!!  kegembiraan yg dibuat-buat atau lebih dikenali sebagai  fake happiness! huhu tengah aku menuntun basikal bersama rakanku yg lain... Aku dapat merasakn ada seseorang sedang memerhatikan aku..aku dapat tahu tuan empunya mata itu.. dia ialah ahmad antara pelajar paling popular lah kononnya!!..wowwww..senyumannya penuh sinis!!! Aku buat tak tahu saja.

15 April..
ha?! hari sukan?! are u kidding me?! coz it not funny okey?! bukannya masuk apa-apa cara pun! buang masa dan menggelapkan kulit saja!!! 
terpaksa juga pergi...
tapi bila difikir-fikirkan balik ada baiknya tapi bukan untuk aku la , untuk kawan-kawan aku ...aku boleh sokong diorang ( yang masuk acara ) ! btul la tu kan... 
FIELD adalah tempat yang paling sesuai dengan hari sukan selain stadium. Itulah tempat kedua aku dan Ahmad  berjumpa ( kebetulan je!) bagi aku dia tetap seorang yang menjengkelkan sebab memerhatikan orang tanpa henti..takde kerja ke? Aku tengah duduk dekat salah seorang member ni..tangan dia tercedera lepas acara dia habis. Tak sangka Ahmad duduk selang seorang daripada aku..hmm, takdelah jauh sangat kedudukannya!

Awal bulan Mei ..
Rehearsel lagi?? kenapa?? Teacher Day?!
aiyaaaaaa.....
mac biasa datang-datang terus usung basikal ke tempat basikal..huhu..hmm, awal lagi Ahmad dah masuk kelas..rasa lega sikit..hehe :p

Beberapa jam lepas rehearsel , 
tepat pukul 10:45 , aku dan kawan-kawan yang lain terus pergi ke kantin selepas mendapat isyarat daripada perut! ish! xsenonoh! hahaha... setibanya di kantin aku ternampak ahmad bersama rakan perempuannya sedang makan. dia ternampak aku dan cuba untuk menyorok tapi aku relax jela kan? kita bukan nye ada apa2 pun dengan dia yg 'popular' ni.. tapi entah kenapa la kawan-kawan aku ni marah sangat kat dia ! hahah kesian Ahmad.

Malam 15 Mei ..

Sewaktu aku tengah khusyuk belajar kat tuisyen tiba-tiba bila kita mencintai yang lain... fon aku la..berdering! hehehe..huhhhhh.. masa ni la ada orang nak berkenalan lah apa lah.. adoi, bunyinya macam ini :

???? : Hai, ley kenal??

bersambung........

suara-suara halus : ishhhhhh, apa smbung2 ni! nk citer , citer jela ! abezkan!
Rene                   : wat brsabar lorhh..rene sudah letih!! hahahah =)












No comments: