Pages

Monday, December 20, 2010

Sarawak Bumi Kenyalang (Day 1)

Assalamualaikum...


 


hmm, dh 5 hari blog nie mnyepi..huhu..rene xbrapa sehatla...skang ni , dh oke cket ..hmm, aku nk citer psl percutian aku di Kuching , Sarawak beberapa hari yang lalu..


8 Disember 2010.

pagi tu kitorg(me+family) kna bgun awl coz nk anta ojaz n haiwan peliharaan yg len di cheras.. flight kul 12 .. kna la pg airport 2/3 jam sblum kul12 tu kn..hmm, smpai kt KLIA dlm kul 10 mcm tu... huhh, nk kna tnggu lagi smpai kul 12 ..ya Allah ..hanya tuhan saja yg thu pnderitaan aku... klu boleh nk tido je kt lantai airport tu..hahah xsenonoh prangai!!








Alhamdulillah..dh smpai masenya utk berlepas...mama , babah dan sheila berpisah tmpat duduk dgn kitorg... aku pulak duduk dgn adik2 lelaki aku...ghazi dgn is.. abg aku pulak trpksa duduk dgn stranger..haha , kesian.....

perjalanan mngambil masa lebih kurang 2 jam mcm tu..seriously flight mmg mmbosankan..sepanjang tu la..aku sakit tengkuk..huhu.. time pengedaran mknn... aku mkn sandwich.. hmm, part nie la bermula pngalaman yg paling memalukan dlm hidup aku.. hohohoh...

?????   : pssttttsttt

rene     : hmm?? sape lak ni..

?????   : adik...adik..

rene     : ouh , org blakang rupanya.. hmm, is pegi tgk apa yg org tu nk...

Is        : yea , abg?

?????  : adik... adik ambil mknn abg ley x?? abg dh knyang la...

is         : hmm, kak..dia nk bg kita mknn la...

rene     : huh?? nape pulak? ishh, xpyhla...ada pape x , dlm mknn tu,.

is         : dia dh knyang laa.... lgpon rezeki jgn ditolak..

rene     : pape jela..

is         : hmm, abg..boleh la...

?????   : yea?? hahah.. ada 2 ni..kongsila yea..

rene     : 2??? sape nk mkn...

is         : trima kasih , abg..

rene     : sape nk mkn tu is?? byk tu..

is         : akak dgn ghazila...

rene     : hm??

is         : mkn la ye.... hehe


   sbb aku xsuka tgk adik aku mmbazir..aku pon mknla... tgh syok2 mkn boleh lak is dgn ghazi wat hal... ishhh... aku cuba leraikan diorg secara tiba2 sebutir nasi trkluar dr mulut aku!!! adusssssssssssss...hnya tuhan saja yg tahu betapa segannya aku masa tuh....aku trdgr org blakang trgelak...lg la...huhhh, boleh pulak dia ckp " tula adik org ckp masa mkn xboleh berckp... hahahhaha " rasa mcm roh aku dh melayang kluar dr bdn aku... aku dh malu.. trus xsmbung mkn...duduk diam2 kt tmpat aku... then , bila tgk kt luar tingkap..aku rasa..ZzZzzZz..trus terlelap...hehe




beberapa minit kemudian ..aku trjaga cuaca kt luar mcm mendung cket.. tp alhamdulillah smpai kt sana tak hujan... then , abg yg duk blakang aku... 

?????  : adik , adik ni dr mana??

rene    : hmm, dr KL..
?????  : ouh bercuti la nie..beznya..

rene    : a'ah..hmm, nk jd permah ke dgn org xdikenali?? huhu..nmpk mcm bek je..tp niat kita xthu lg.. hmm, tnya jela.. abg lak ? bercuti ke??

?????  : tak..abg bkrja...

rene    : ouh..oke question end!! hehe :p






tgk si tudung merah tu... malu2 pulak.. sape tuh?? aku la.....nmpak tembam lak masa ni...hahhah

kitog naik teksi utk ke somerset service apartment... 



waaaaa..tmpatnya.sgt5 lah selesa... n mase nila utk smbung tido!! hahahah

cik Sheila  conquer 1 katil!! huhu tak adil btul!!
disebbkan sume org keletihan ..aku dan bos besar yg kena beli makanan kt luar...  ada satu tmpat mkn yg sgt5 lah trknal dgn mknan laut..sgt crowded..boleh lemas aku diwatnya...hoho..memndangkan mknn di situ lain drpd yg len..ayah aku order nasi goreng saje! dh brapa minit kemudian...hmmm??? makk aiii... xsngka btul..cara bungkusan kt sana lain..hahah...aku ingt mcm besela pkai polisterin kn ..nie pulak pkai plastik..hmm, xkesah la aslkan dpt mkn ..dh kira bersyukur...

bersambung.....

No comments: