Pages

Saturday, December 10, 2011

Kita sentiasa berubah....

Assalamualaikum. :)





Life is about trusting our feelings & taking chances, losing & finding happiness, appreciating the memories & learning from the past.
-unknown-



kadang-kadang kita mungkin tersilap langkah dalam membuat keputusan. Ada kalanya kita rasa macam nak pergi balik untuk betulkan ataupun membuat satu pilihan lain satu atau dua kali. Malangnya, itu bukan cara alam semesta berfungsi kan.Tiada yang akan berpatah balik. Hidup adalah satu siri pilihan. Pelbagai peringkat dan ke semua peringkat tuh penting. Sejurus selepas kita membuat keputusan...kita dan dunia persekitaran kita akan berubah. Kalau semuanya tak berjalan seperti yang dirancang itu ialah ketentuan Allah SWT. Daripada mencari peluang untuk kembali ke masa silam atau pun memikirkan "Ouh.alangkah baiknya jika masa boleh diundurkan" akan ada kan , perasaan2 macam ni? Apa yang kita boleh lakukan ialah membuat yang terbaik dalam kehidupan yang kita dah pilih , suka atau tidak. Hidup mesti diteruskan yea tak? Belajarlah daripada kesilapan. Experience is the best teacher :)



 Everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, and things go wrong so that you can appreciate them when they go right. 
-unknown-



Cubalah.. kita dapat berpatah balik. Memilih keputusan yang lain pulak dan tengok apa yang terjadi. Adakah perkara akan menjadi lebih baik?? atau pun telah ditetapkan menjadi sesuatu yang sebaliknya? siapa tahu kan?...yea, Everything happens for a reason. So , worry less ,smile more, terima kritikan , ambil tanggungjawab dan mendengar. Love&Jangan mmbenci. ^_^ Mungkin ini adalah masa untuk perubahan  perspektif. Hayatilah perubahan itu. Rasa lebih baik lagi pun. Menjadi gembira bukan bermakna segalanya mesti sempurna (tanpa cela dan kesilapan), it's looking beyond the imperfections. :)



Renew, release, let go. Yesterdays gone. Theres nothing you can do to bring it back. You can't would've done something. You can only DO something. Renew yourself. Release that attachment. Today is a new day!
-Steve Maraboli-




No comments: