Pages

Thursday, December 1, 2011

what can I say about the UKKM?

Assalamualaikum! hye there !! =)


December already? Alhamdulillah..aku dapat merasai bulan 12 pada tahun 2011 nih.. semalam my UKKM held.

what can I say about it??

pic menggambarkan errrr..apa ea?? haha.. -xde kena mengena pon sebenarnya.-


beberapa hari sebelum exam,aku ada call la kawan-kawan yang dah ambil exam ni dulu.. bukan nak soalan bocor okayyy just nak tahu macam mana keadaan exam tuh. everything is ready. malam sebelum exam nih ramai jugak yg wish. thanks friends!!

that 30 November , Morning.

banyak kali terjaga.. tak boleh tidur dibuatnya..paksa juga diri nih. takut tak bermaya je keesokkan harinya. pagi tuh,  tiba-tiba encik selsema datang. tiba-tiba rasa sejuk pulak.haishhh. time nilah semua penyakit nak datang. dah siap tuh , tiba-tiba pulak mengidam nak breakfast roti canai.. wooohh.. tak dapat pulokk... tak berkesempatan . takpe2. lain kali sajaa. sesampainya di KPM , "okey , mana  orang yang aku kenal??" aku tak nampak satu kawan pun.. semua pelajar dari daerah lain. okeylah fine. takde kawan pon takpe. untuk beberapa jam saja tak berteman nih. rasa gementar jugaklah then boleh pulak my beloved babah pergi ambil gambar...waaaa..babah!! adik tengah takutt nii!!!  

time untuk masuk ke dalam lab...siapa sangka ada aircond..sungguh ku tak sangka. aku mengharapkan kipas siling jer..haha.. diorg nih lupa ke nak cakap dengan aku bilik ni ada aircond?? terpaksa la bertahan sejuk dalam tuh. semua pelajar yang masuk ambil tempat kat belakang.. aku dah pelik.."apahal lah semua pergi belakang nih??.." aku nak pergi belakang?? hahha. gelak besar sajalah. makcik rene ni rabun okey?? dan makcik ni kan pelupa. cermin mata sendiri lupa nak bawa. yelahh. time cuti manalah berusik cermin mata aku tuh. nasiblah my lovely babah tak marah.hihi.soorrrryyy ^_^

aku ambil tempat duduk depan sekali...takut tak nampak apa yang dia nak tulis kat whiteboard tuh. line depan tuh aku sorang je pada awalnya. belakang kira full. then, ada2-3 orang masuk lab tuh , Abdul apa entah *lupa. nama dia ambek tmpat sebelah aku , ..at last..ada jugak kawan aku..hidayah masuk agak lewatlah.. then ambil tempat sebelah kiri aku. dia sepatutnya dewan lain , entah macam mana ditukarkan ke lab aku tuh. awal-awal lagi dia dah cakap ujian Math ni susah. yea memang tak dinafikan . hampir nak pecah kepala aku jawab soalan tuh. dengan suasana yng ice-cold..huhhh..  masa tak cukup lagi!! kena banyak pakai imaginasi and some how aku rasa aku tak pernah jumpa beberapa soalan dalam test tuh..redha jelah >_<


time rehat , jumpalah seorang lagi kwan satu sekolah, Azim K.. cakap-cakap pasal soalan lepas then pergi makan ..time makan tuh , rasa nyaman sikit..kembali  WARM...selsema pun dah oke sikit.. back to lab... soalan sains.. bolehla..kalau baca + ingat betul2 ,,,Insyaallah boleh jawab. tengah khusyuk jawab kan boleh pulak komputer tuh shut down..aku dah pelik. tengoklah kiri kanan, komputer aku je ke yang trOFF nih.. takdelah gubra sangat coz masa tinggal 18 minit dan ada lagi 7 soalan jer yang belum aku jawab.. carilah orang tuh..ouhh.kat belakang rupanya.. nak angkat tangan takut tak nampak .. al maklumlah , saya kan pendek. hihi. so , aku bangun , jalan ke belakang..semua mata pandang aku "haishh..janganlah pandang aku..buatlah ujian tuh..ya Allah segannya..."..serius diorg tengok macam aku dah buat salah besar pulak.hishh.. dah cakap dengan akak tuh pasal komputer tuh , dia betulkan and aku kembali menjawab. 
dan 
kenapa komputer aku trOFF?? hanya aku , Naim dan Allah SWT je yang tahu kenapa! wahahhahaah.

masa untuk menjawab soalan keperibadian.! okey, jawab jelah ..ikut diri jer.senang. aku cepat2 jawab coz dah tak tahan sejuk sgt5 dalam lab tuh.. pukul 11 aku dah siap then aku tunggu lagi 15 minitlah sebab takde orang lagi yang keluar dari lab tuh.. dah ramai keluar baru aku tekan butang SELESAI  dan segalanya  di uruskan oleh akak tuh. memandangkan exam tuh habis 1 jam awal. so , aku terpaksalah tunggu my lovely abah datang ambil.. ayah aku pesan tunggu kat depan padang tapi entahla bosanlah kat situ . then , aku ikut Azim K and Hidayah tunggu kat bus stop luar pagar KPM tuh.. Hidayah balik , lama lepas tuh Azim pulak balik...ahh..tinggal rene sorang kat situ!! cepatlah , cepatlah..takutnya...sepanjang tunggu tuh aku fikir aku nak makan tengah hari apa..hehe..lapar dr pagi aku makan karipap jer. aku harap sangatlah ayah aku bawa pergi makan kat satu gerai kat beranang ..sedapp sangat makanan kat situ..pedas2 belaka. 

okey, aku hampir leka bila memikirkan pasal makanan tuh..tetiba ada kereta berhenti..aku rasa kaku.. nasib ayah aku..kalau orang lain tak tahu apa jadi..and sungguh tak ku sangka ayah naku bawa pergi makan kat gerai tuh.waaaa...macam tahu2 jer..aku tak cakap pon.. serius..tak tipu....menangis-nangis aku makan.. pedas sangat.. tapi pedas2 tulah yang sedappp!


p:s : dinner awal todayy..  dari tadi sibuk bertweet-tweet! hihi


No comments: