Pages

Saturday, August 3, 2013

Penanda aras @ UIA, Gombak

Assalamualaikum :)


have you guys ever heard about IIUM @ UIA? mestilah pernahh kn? first time aku dgr time aku form 3 . ada a group of students dari UIA datang handle kem kepimpinan at my school and i was one of the participant. then,  years later macam banyak sangat stories about UIA ni. i feel amazed and hoping that one day aku boleh jejakkan kaki kat situ. Alhamdulillah, ada lawatan penanda aras. at first tu sepatutnya pergi INTEGOMB dan KISAS je dan Majlis Tertinggi Pengawas je pergi. aku vice capt rumah je. (byk pulak je aku?) huehuehue. then, takdir Allah ada kekosongan and antara captain n vice capt tuh kena ada wakil, I dunno what the main reason yang lain tak boleh pergi ( kami 8 org kod.)so, mcm agak fishy jugak antara lapan aku sorang je yang "free".so, nevermindlah then rezeki datang bergolek penanda aras bertukar ke UIA and KISAS (bekas tempat belajar ustaz aku which is our guru pembimbing). aku mcm terkejut jugalah, mimpi jadi kenyataan.lol.Alhamdulillah.syukur. lawatan ni bertarikh 19 April 13 :)


bertolak awal dari KISAS mnyebabkan kami mempunyai banyakk masa free pagi2 tuh. so, kami singgah wangsa walk "kejap".hihi. warna oren membanjiri wangsa walk.


ini Syaida, my roommate, prestomate and also my best friend kat tapah. kecik je orgnya. sometimes i called her kecik or takpun adik. lol.muka excited dapat bergambar depan kedai scha. dia memang adore scha sgt smpai gambar kahwin schawal dia tampal depan loker dia.lololol.



me n amirah a.k.a minyot. berhenti berehat selepas penat travel satu wangsa walk dengan Ida. station paling lama berhenti kedai buku Popular tuh.

 

berehat sambil tengok kawan2 main bowling.




time nak balik tuh, lalu depan arcade tetiba nampak mesin ni. terus jadi excited.lol. benda yang membuatkan kiotrg lambat naik bas.lololol. the two of us. then, dah settle semua, berlari keluar wangsa walk macam kena kerja dengan hantu. naik bas, cikgu tanya kamu sesat ke? both of us hanya mampu senyum je. yelah takkn nak jawab pergi ambil gambar, edit gambar. mahu kena sembelih.lol. 


already arrived! yeayyy!


Aku rasa macam nak masuk UIA.then, abang tuh cakap yg kami aliran sains so, kampus kat Kuantan, Pahang (my kampung). aku berfikir kejap. kalau boleh U ni aku taknak jauh dah dgn my house (yeah, i know i pernah ckp klu boleh nak pergi overseas dulu) tapi sbb certain reasons aku mula macam pertimbangkan balik, then i decide lepas spm jela fikir.  


we bumped with KUSESS.tak sangka ada SBP lain kat situ. then, jalan2 sekitar. time tu org baru habis solat jumatt.so, memang ramai sgt orang..



makan time! tak tahu kenapa time ni aku takde selera nk makan ,satu dua suap je pastu aku dh stop.then aku kena marah dgn ida. "Rene! membazir!" lol :)




 dari UIA bas SESTA hantar student yg stay selangor kt stesen LRT Gombak. dari Gombak ke KL Sentral. excited sgt time nih sbb first time naik tren ramai2 , kalau tak usually aku selalu balik sorang je :(  bosan balik sorang2 ni. masa first time balik naik tren ni aku ditemani Tuan (his name memang Tuan) sbb tak tahu selok-belok lagi and we stop at the same place .alang2 pergi skali jela kan. pastu dh start balik sorang2 coz tak nak susahkan dia nak tunggu aku yg lambat ni n nak mngelakkn fitnah orang juga. mulut manusia kn, mana boleh tutup.


syaida, arina insyirah *cehhh, my lovely junior, wan a.k.a WK and aimi! :)









No comments: